Artykuły
article-img

Egzaminy. Jak motywować bez straszenia?

Dla wielu uczniów szkoła kojarzy się głównie z hasłem „egzaminy”. A egzaminy to stres, niepewność, poczucie zagrożenia. W takim stanie emocji trudno o dobrą edukację. Jak mówić o egzaminach, by motywować uczniów, ale ich nie straszyć?

article-img

Krytyczne myślenie. Umiejętność na miarę czasów

Jedną z najcenniejszych umiejętności, jakie możesz przekazać swoim uczniom, jest zdolność krytycznego myślenia. Dzięki niej jako dorośli ludzie nie dadzą się łatwo omamić, oszukać, nabić w butelkę. Możesz wykształcić światłych ludzi, którymi niełatwo manipulować.

article-img

Informacja zwrotna dla ucznia. Jak nie podcinać skrzydeł?

Szkoła – to powinno być miejsce, w którym dzieci zdobywają wiedzę i czują się coraz mądrzejsze. Ale niestety często jest odwrotnie. Szkoła – to powinno być miejsce, w którym dzieci zdobywają wiedzę i czują się coraz mądrzejsze. Ale niestety często jest odwrotnie. 

article-img

Nauczyciel - człowiek, który zmienia świat

Czy w czasach, gdy tak łatwy jest dostęp do informacji, tekstów, kursów online, edukacyjnych programów i multimediów, nauczyciel jest jeszcze uczniom do czegoś potrzebny?
My wierzymy, że tak. A nawet mamy na to dowody.

article-img

Styl wychowania a szkolne wyniki uczniów

Podobno szkoła uczy, a wychowują – rodzice. Ale pomiędzy rodzicami i nauczycielami potrzebna jest współpraca, wymiana informacji i wzajemne wsparcie.

 

article-img

Ocenić pracę, a nie osobę

Ocenianie – to trudna sztuka. Czy zawsze oceniamy obiektywnie, nie sugerując się opinią, jaką od dawna mamy o uczniu?