Artykuły
article-img

Trudny czas dojrzewania

Współczesne dzieci w wieku 10-11 lat wchodzą w bardzo trudny okres życia. Nie tylko dlatego, że zaczyna się czas dojrzewania, burzy hormonalnej i przemian w mózgu. Dzieci zaczynają mierzyć się z presją sukcesu i idealnego wyglądu, z brakiem tolerancji dla odmienności, z pogardą, prześladowaniami i hejtem. Jak pomagać uczniom odnaleźć się wśród takich zagrożeń?

article-img

Problemy z nauką

Około 15 proc. ludzi (dzieci i dorosłych) ma specyficzne problemy z uczeniem się. W typowej klasie szkolnej dla 3-4 uczniów nauka będzie wyjątkowo trudna, a przez to - nieprzyjemna. Mimo że dzieci te są inteligentne i bardzo chcą odnieść sukces, nie radzą sobie z niektórymi zadaniami.

article-img

Po co się chodzi do szkoły?

Do czego tak właściwie ma uczniów przygotować szkoła? Jaki jest sens i cel powszechnej edukacji? Czy rozmawialiście kiedyś na ten temat ze swoimi uczniami? Spróbujcie. Odpowiedzi mogą być zaskakujące.

article-img

Egzaminy. Jak motywować bez straszenia?

Dla wielu uczniów szkoła kojarzy się głównie z hasłem „egzaminy”. A egzaminy to stres, niepewność, poczucie zagrożenia. W takim stanie emocji trudno o dobrą edukację. Jak mówić o egzaminach, by motywować uczniów, ale ich nie straszyć?

article-img

Krytyczne myślenie. Umiejętność na miarę czasów

Jedną z najcenniejszych umiejętności, jakie możesz przekazać swoim uczniom, jest zdolność krytycznego myślenia. Dzięki niej jako dorośli ludzie nie dadzą się łatwo omamić, oszukać, nabić w butelkę. Możesz wykształcić światłych ludzi, którymi niełatwo manipulować.

article-img

Informacja zwrotna dla ucznia. Jak nie podcinać skrzydeł?

Szkoła – to powinno być miejsce, w którym dzieci zdobywają wiedzę i czują się coraz mądrzejsze. Ale niestety często jest odwrotnie. Szkoła – to powinno być miejsce, w którym dzieci zdobywają wiedzę i czują się coraz mądrzejsze. Ale niestety często jest odwrotnie.